Introductie
Nu duidelijk is wat aannames precies zijn en hoe ze ontstaan, gaan we verder met de oplossing; BedoelJeDatjes. En, we kijken direct even naar een familielid van Aannames, het vooroordeel.
Lesdoelen
1 | De leerlingen snappen wat vooroordelen zijn en hoezeer die lijken op aannames |
2 | Ze hebben geleerd op welke twee momenten je BedoelJeDatjes in ieder geval moet toepassen |
3 | De leerlingen hebben BedoelJeDatjes toegepast bij vooroordelen |
Lesvideo
In de lesvideo hieronder loodsen we je in iets meer dan vijf minuten door de digibordpresentatie van deze les. Print de slide notities zodat je aantekeningen kunt maken om je eigen ervaringen in de les te verwerken.
Leermiddelen
De leermiddelen zijn alleen toegankelijk voor geregistreerde gebruikers en bevatten de digibordpresentatie, video’s, slide notities en werkvormen.
Ga naar de leermiddelen van les 22 >>
Nog geen account? Registreer gratis
Een gratis account geeft je toegang tot de online lesomgeving van Communicatie is Alles. Je kunt een aantal lessen inzien en wellicht proberen in je klas.
Registreer voor toegang tot de probeerlessen>>